Bilecik Google ADS Reklam Uzmanı

bilecik google ads uzmanı

Google ADS reklamları, yerel ve kurumsal müşterilerimin sıklıkla tercih ettiği reklam türleridir. Google reklamları sayesinde arama sonuçlarında en üst sıralarda çıkabilirsiniz, Youtube üzerinde reklam vermeniz mümkündür. Ayrıca internetteki binlerce sitede görüntülü reklamlarınız (banner, video, resim vb.) yayınlanır.

Google ADS reklam kurulumu, kampanya optimizasyonu ve bütçe optimizasyonları yapmaktayım. Bireysel ve kurumsal müşterilerime Google platformları üzerinden daha fazla müşteri getirecek reklam modelleri uygulamaktayım.

Google Arama Ağı Reklamcılığı

Arama ağı reklam modeli, Google’da arama sonuçlarının üstünde listelenen “ücretli sponsorlu içerik” reklamlarıdır. Bu reklamlar sayesinde doğrudan ilk sırayı hedeflemek mümkündür. Bu sayede SEO ile geçilemeyen rakiplerin önüne geçmiş olursunuz.

bilecik google arama reklam uzmanı

Arama ağı reklamlarında müşterilerin arama yaparken kullandığı arama terimlerini (anahtar kelimeleri) iyi tespit etmek gerekmektedir. Örneğin “bilecik halı yıkama” şeklinde arama yapan bir kullanıcı Bilecik Merkez’deki halı yıkamacıları arıyor demektir. Sizin firmanız Bozüyük’te ise bu arama sonuçlarında reklamınızı yayınlanması gereksiz şekilde bütçenizi tüketecektir. Bunun yanı sıra “beko kombi” şeklinde arama yapan kullanıcı muhtemelen sıfır kombi satın almak istiyordur. Kombi tamiri yapan bir firmanın bu arama sayfasına reklam vermesi de bütçesini boşa harcayacak demektir. Kullanıcının arama niyetine uygun reklamlar yayınlamak, bütçenizin doğru kullanılması için önemlidir.

Arama ağı reklamlarında telefon, adres ve resim gibi ekstra özellikleri de kullanmaktayım. Bu sayede reklamınızın kullanıcının ekranında kapladığı alan büyüyecektir. Rakiplerinizin reklamları ve diğer arama sonuçları sizin altınızda kalmış olacaktır. Ayrıca reklama tıklanarak doğrudan işletmenize telefon araması almak istiyorsanız arama ağı telefon reklam modelleri de uygulamaktayım.

Görüntülü Reklam

Google görüntülü reklam modeli sayesinde reklamlarınız binlerce (hatta milyonlarca) web sitesinde yayınlanabilir. Örneğin bir haber sitesine girince sağda ve solda birçok reklam görüyorsunuzdur. İşte bu reklamlar sizin gibi işletmeler tarafından oraya ekleniyor. Ben de müşterilerimin reklamlarını istediği web sitelerine ekleyerek daha kaliteli (doğru) müşterilere ulaşmasını sağlıyorum.

Müşteri davranışlarına göre reklam göstererek gerçekten sizin müşteriniz olacak kişilere o reklamları gösteriyorum. Örneğin sizin firmanız bebek bezi satıyor olsun. Bebek bezi ihtiyacı olan ebeveynler muhtemelen 20 yaşın üzerindedir. 20 yaş altındaki kullanıcılara reklamlarınızı göstermiyorum ayrıca bebek eşyalarına ilgi duyan kullanıcılara bu reklamları gösteriyorum. Bu sayede reklam bütçeniz daha verimli kullanılmış oluyor.

Sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılara tekrar tekrar reklam göstererek (retargeting) satın alma kararlarını pekiştirilmesini sağlıyorum. Daha önceden web sitenizi ziyaret eden kullanıcı sizin ürünlerinize ilgi gösteriyor demektir. Bu kullanıcıya farklı mecralardan reklamlarınızı göstererek sizin ürünlerini satın almasını sağlıyorum.

Youtube Reklamları

bilecik youtube reklam uzmanı

Youtube üzerinden verilen reklam görsel ve video reklamları da Google ADS paneli üzerinden optimize edilmektedir. Firmanızın video reklamları varsa Youtube üzerinden bu reklamları yayınlamak oldukça mantıklı olacaktır. Youtube reklamlarının gelişmiş hedefleme sistemleri sayesinde istediğiniz kitlelere reklam göstermek mümkündür. Mesela arabalarla ilgilenen kullanıcılara koltuk kılıfı reklamları göstermek gibi özellikler mevcuttur.

Youtube kanalları özelinde reklam yerleşim özelliğini kullanıyorum. Örneğin yukarıdaki örnekteki gibi koltuk kılıfı satıyorsunuz diyelim. Kılıf reklamınızın sadece otomobille alakalı 4-5 tane büyük kanalda yayınlanmasını istiyorsunuz. Hangi kanallarda yayınlanmasını istiyorsanız reklamını sadece o kanalların videolarında yayınlanıyor. Bu sayede reklam bütçeleriniz boşa gitmemiş oluyor.

Dönüşüm İzleme

Dijital reklamcılığın en önemli avantajlarında birisi de kullanıcıların hareketlerini ve davranışlarını takip etmektedir. Örneğin bir kullanıcı reklamınıza tıkladı, sitenizde gezindi ve alışveriş yapmadan çıktı. Bu kullanıcıyı tespit edip ona tekrar reklam gösterebiliyoruz (youtube ve diğer sitelerde). Bu özellik sayesinde kullanıcıyı sürekli sizin ürünlerinize maruz bırakıyoruz. En sonra satın alma işlemi gerçekleştirdiğinde dönüşüm olarak kaydediyoruz ve o kullanıcıya reklam göstermeyi bırakıyoruz.

Dönüşüm için sadece alışveriş yapılması gerekmiyor. Örneğin siz reklam ile sitenize gelen ve telefon araması yapan kişilerin sayısını merak ediyorsunuz. Bu kişileri Google Tag Manager ile izleyerek dönüşümlerini takip edebilirsiniz. Google dönüşüm izleme kurumlarınızı yaparak daha detaylı istatistikleri sizlere sağlamaktayım.